TOSOBASA

Élménybeszámolók: filmekről, könyvekről, étkekről.

Címkék

animáció (4) bradbury (1) budapest (1) coelho (1) családi (1) dráma (5) étek (4) eztolvassuk (2) fantázia (1) film (11) kávézó (1) kisfilmek (3) könyv (3) márai (1) marquez (1) muffin (1) pk dick (1) rejtő (1) scifi (2) sör (6) süti (1) szerb antal (1) teszt (3) vígjáték (1) Címkefelhő

Linkblog

2008.12.29. 20:31 Kolbi

Biri néni hagymás kiflije

Címkék: étek

Valahogy máma (nem nagy a dráma, ahogy az Amorf Ördögök folytatná) kedvem szottyant egy kicsit sütögetni. Választásom pedig nem másra esett, mint Biri néni hagymás kiflijére.

Hozzávalók (kicsit módosult recept):

 

30 dkg liszt
3 tojássárgája
1 kk. só

1,5 dl tej
1 zacskó száraz élesztő + 1 dl cukrozott tej

1 kk. olaj
2 fej vöröshagyma

sajt

só, bors

 

Elkészítés:

 

Az élesztőt a langyos tejben felfuttattam, majd a liszttel, 2 tojássárgájával, a sóval, illetve a tejjel eldolgozva tésztát gyúrtam belőle. Miután összeállt, hozzágyúrtam az olajat is.

Ezek után lefedve, meleg helyen egy órán át kelesztettem, miközben a hagymát apróra vágtam, a turmixgép megfelelő tartozékával pépesítettem, majd kis olajon megdinszteltem.

Miután a tészta megkelt, többé-kevésbé kör alakúra nyújtottam, elkentem rajta a hagymapempőt, megsóztam, megborsoztam, majd pizzavágóval 16 körcikket vágtam belőle.

Az így kapott szeleteket végül feltekertem, sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem, megkentem a felvert tojássárgájával, végül pedig reszelt sajttal meghintettem.

Fél órán alatt, 180 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem.

 

Vélemény:

 

Egész jó lett, így első próbálkozásra. Legközelebb dupla adagot fogok készíteni, mert ez a 16 darab elég hamar elfogyni látszik, főleg így vacsora mellé. Ami változtatást még eszközölni fogok: bátrabb fűszerezés (esetleg valami extrát még hozzá), valamint a töltelék gazdagítása (illetve a felhasznált hagymák számának növelése). Utóbbira több ötlet is van: vagy apróra vágott, kicsit megpirított sonkát keverek a hagymapéphez, vagy pedig a tésztaszeletre hosszában bacon-t fektetek, s úgy tekerem fel. Felmerült továbbá az édes változat elkészítése is, mondjuk diós, fahéjas, vagy éppen csokis kifli formájában. Na, majd elválik, mihez lesz kedvem legközelebb.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tosobasa.blog.hu/api/trackback/id/tr49847520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása