TOSOBASA

Élménybeszámolók: filmekről, könyvekről, étkekről.

Címkék

animáció (4) bradbury (1) budapest (1) coelho (1) családi (1) dráma (5) étek (4) eztolvassuk (2) fantázia (1) film (11) kávézó (1) kisfilmek (3) könyv (3) márai (1) marquez (1) muffin (1) pk dick (1) rejtő (1) scifi (2) sör (6) süti (1) szerb antal (1) teszt (3) vígjáték (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.03.04. 17:14 Kolbi

Kakaós csiga, sajtkrémleves

Címkék: étek

Ezúttal újfent a gasztro-titán énemet szerepeltetem, egy sütemény, illetve egy leves receptjének publikálásával. Képpel ezúttal nem szolgálhatok, majd talán később pótlom. A kakaós csiga eredeti receptje ITT, míg a sajtkrémlevesé ITT található. Mindkettőn módosítottam valamennyit a saját ízlésem szerint.

 

Kakaós csiga

 

Hozzávalók:


30 dkg liszt
1 tojás
6 dkg vaj
5 dkg porcukor
fél tasak szárított élesztő

1,25 dl cukrozott tej
0,5 kk. só
 
5 dkg vaj

Nesquik kakaópor

csokoládé

 

1 tojás
porcukor

 

Elkészítés:

 

A langyos tejben felfuttatott élesztőt összekevertem a vajjal, a felvert tojással, a cukorral, illetve a sóval, majd a liszt hozzágyúrása után meleg helyen megkelesztettem.

Ezek után a tésztát közel téglalap alakúra nyújtottam, a felolvasztott vajat szétterítettem rajta, majd meghintettem a kakaóporral és az apróra vágott csokoládédarabokkal.

Miután feltekertem, levágtam a két végét (oda nem nagyon szokott kakaó jutni). Az így kapott hengert 12 egyenlő részre vágtam, majd a „felkapszlizott” muffintepsibe fektettem, a nagyobb felületű oldalával lefele. (Tehát, hogy látsszon a belseje.)

Rövid pihentetés után, miközben a sütőt 180 fokra előmelegítettem, megkentem a csigákat felvert tojássárgájával, illetőleg meghintettem a porcukorral.

20 perc körüli sütés elegendő.

 

Vélemény:

 

Jól bevált recept, már sokszor elkészítettem.

 

 

Sajtkrémleves

 

Hozzávalók:

 

10 dkg vaj

1/2 liter tej

1 fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

2 ek. liszt

só, bors, szerecsendió, bazsalikom

15 dkg reszelt trappista

bacon

kifli

 

 

Elkészítés:

 

A felforrósított vajon megpároltam az apróra vágott hagymát, majd a liszt hozzákeverésével rántást készítettem. A tejet két adagban hozzáadtam, majd megfűszereztem, végül pedig hozzáöntöttem a lereszelt sajtot. Addig, míg a sajt felolvadt, kavargattam, nem sokkal utána pedig félrehúztam a platniról.

Ezek után egy másik serpenyőben ropogósra sütöttem a falatnyi darabokra tépkedett szalonnát, majd a kisült zsírban megpirítottam a felkarikázott kiflit.

A sültszalonnát a leves tetejére hintettem, a kifli-darabkákat mellé kínáltam.

 

Vélemény:

 

Legközelebb rakok bele valami füstölt sajtot, pl.: parenyicát is, hogy valamivel karakteresebb íze legyen.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tosobasa.blog.hu/api/trackback/id/tr80985713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása